close






Way Back Into Love~Hugh Grant & Haley Bennett~

 



 

I've been living with a shadow overhead

 



 

我一直活在籠罩的陰影中

I've been sleeping with a cloud above my bed

 



 

睡在烏雲滿布的床上

I've been lonely for so long

 



 

如此長久以來孤獨不已

Trapped in the past, I just can't seem to move on

困在過去,無法向前

 



 



I've been hiding all my hopes and dreams away

 



 

我一直隱藏著我的希望與夢想

Just in case I ever need em again someday

 



 

以防有一天會再需要他們

I've been setting aside time

 



 

不斷地撥出時間

To clear a little space in the corners of my mind

來收拾心靈角落的些許空間

 



 



All I want to do is find a way back into love

 



 

我只想找到回到愛的道路

I can't make it through without a way back into love

 



 

沒有回到愛的道路,就無法繼續下去

Oh oh oh



I've been watching but the stars refuse to shine

 



 

一直留意,但星晨卻拒絕發光

I've been searching but I just don't see the signs

 



 

不斷地尋找,卻見不到任何跡象

I know that it's out there

我知道就在某處

 



 

There's got to be something for my soul somewhere

必定存在著拯救我靈魂的事物

 



 



I've been looking for someone to shed some light

 



 

我一直尋找散發光芒之人

Not somebody just to get me through the night

 



 

並非只是個帶我走出黑暗之人

I could use some direction

 



 

我可以採用某種方向

And I'm open to your suggestions

而我接受你的建議

 



 



All I want to do is find a way back into love

 



 

我只想找到回到愛的道路

I can't make it through without a way back into love

 



 

沒有回到愛的道路,就無法繼續下去

And if I open my heart again

 



 

倘若我再次開啟心房

I guess I'm hoping you'll be there for me in the end

 



 

我想我將希望你伴我到終點

oh, oh, oh, oh, oh



There are moments when I don't know if it's real

 



 

有些時候我分不清楚真實與否

Or if anybody feels the way I feel

 



 

或者是否有人和我有種同樣的感覺

I need inspiration

 



 

我需要靈感

Not just another negotiation

而非另一個談判

 



 



All I want to do is find a way back into love

 



 

我只想找到回到愛的道路

I can't make it through without a way back into love

 



 

沒有回到愛的道路,就無法繼續下去

And if I open my heart to you

 



 

倘若我再次開啟心房

I'm hoping you'll show me what to do

 



 

希望你能指引我如何去做

And if you help me to start again

 



 

倘若你能幫助我再次出發

You know that I'll be there for you in the end

 



 

我將陪伴你到終點

oh, oh, oh, oh, oh

 





 












 





很難得看到這樣一部電影

會讓人又笑又流淚的

music and lyrics 

K歌情人  就是這樣一部感人至深的電影

音樂真是奇妙的東西

旋律在音符與你的感官初初相遇碰觸時激起了火花

但卻要在歌詞真正撩撥你內心的情弦時

才會註定這首歌是否能打動人心  成為傳唱一時  或者暢銷金曲的命運



男女主角都是在生命裡有過陰影的路程中匍伏行走著

男主角是個過氣歌手 女主角曾經的情傷(大多數人何嘗不都有著屬於自己的 陰影 劇本)

兩個人因為合作一首歌的創作  

從而療癒了彼此的黑暗  

再次從心靈角落裡走出來

迎向陽光



愛  從來都是向陽的

從無例外

.....

劇中的每一個角色都非常可愛

特別是那個熱愛靈修的辣妹歌手真是妙極了

把靈修跟現代音樂兩種截然不同的元素做這樣巧妙卻切合新新人類需求的結合

也算是開了我的眼界了

....

值得收藏這部電影的原聲帶...











 

 

 

 

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Chen Ying 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()