close
The time that my journey takes is long  

and the way of it long.

I came out on the chariot of the first gleam of light, 

and pursued my voyage

through the wildernesses of worlds  

leaving my track on many a star and plant.  

It is the most distant course

that comes nearest to thyself,   

and that training is the most intricate  

which leads to the utter simplicity of a tune. 

The traveller has to knock at every alien door

to come to his own,

and one has to wander through all the outer worlds

to reach the innermost shrine at the end.

My eyes strayed far and wide

before I shut them and said " Here are thou!"

The question and the cry " Oh, where?"

melt into tears of a thousand streams

and deluge the world

with the flood of the assurance "I am!"



我的旅途耗時長久  路途遙遠

我乘著第一道曙光的車輦出發

遍行廣闊的十方世界

在繁星中留下我的蹤跡

那是最長的旅程 卻最接近你自己

那是最繁複的訓練  卻成就最單純的曲調

旅人必得叩遍每一扇異鄉的門

才能回到自己的家中

人必得遊遍十方世界

最終方能來到內在最深處的殿壇

我的眼睛曾往遠處八方漂泊

直到我閉上眼睛說 原來你在這裡

啊 在這裡----這疑問和呼喊消融成千股淚水

啊 我就是---這信念的洪水

一同淹沒了世界

啊 你在哪裡?---我的疑問與呼喊

此刻消融成千股淚泉

與你堅定的回答---我在這裡

一同淹沒了世界.

                                Tagore 泰戈爾



電影冏男孩裡頭有一幕

小男孩的父親對著一望無際的大海  放聲吶喊著

  痛啊.....

真正深層的痛到最後

那個理由已經不存在了 消失了 融化了

成為一種能量

巨大的能量

能量沒有正負之分

能量就是能量

因此 你可以將之轉化為墮落 消沉 一蹶不振

幸運的話

你也可以乘著這股能量的風

盤旋飛昇

轉化成為敲醒你性靈的重重一擊

當然 這需要很大的勇氣與力量  



力量

我需要力量

需要很大的祝福

....



 





arrow
arrow
    全站熱搜

    Chen Ying 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()